Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

PLENER FOTOGRAFICZNY KLASY VI OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY SZTUK PIĘKNYCH

Bruksela - Rotterdam - Haga - Amsterdam

W dniach od 16 do 21 września br. odbyła się szkolna wycieczka do Belgii i Holandii dla klasy VI OSSP i chętnych uczniów ZSP pod opieką mgr Aleksandry Klimas, mgr Alicji Klonowskiej i mgr Sebastiana Maintoka.

Pierwszy dzień poświęcony był na zwiedzanie konstytucyjnej stolicy Belgii - Brukseli.
Choć wszyscy byli zmęczeni po całonocnej podróży autokarem, atmosfera miasta szybko postawiła nas na nogi. Zobaczyliśmy m.in.: Ratusz, Pasaż Św. Huberta, Katedrę św. Michała i św. Gunduli, Pałac Narodów, Manneken Pis.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy miasto w zachodniej Holandii Rotterdam, a w nim Port, Euromast, Rotterdam Park, ratusz, pocztę, Plac Coolsingel. Rotterdam zachwycił nas kontrastem architektury - nowoczesnej połączonej z tradycyjną architekturą holenderską. Następnym puntem wycieczki była Haga, gdzie spacerowaliśmy po mieście. Na miejscu zobaczyliśmy: Parlament, Międzynarodowy Sąd i Pałac Królewski. Obiad zjedliśmy w Scheveningen - dzielnicy Hagi położonej na wybrzeżu Morza Północnego.

Dzień trzeci i czwarty poświęciliśmy na zwiedzanie Amsterdamu, który nie zawiódł naszych oczekiwań. Od przewodnika dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat historii owego miasta. Mieliśmy okazję obserwować zwyczaje ludzi tam mieszkających. Przekonaliśmy się, że rowery stanowią w Holandii jeden z głównych środków transportu.

W Amsterdamie zobaczyliśmy wystawy w Muzeum Van Gogha, Stedelijk,
Rijksmuseum. Były to bardzo intensywne i bogate w artystyczne doświadczenia dni, szczególnie dla nas, jako dla osób bardzo silnie związanych ze sztuką. Mieliśmy okazję bezpośrednio obcować z malarstwem mistrzów takich jak: Vermeer, Rembrandt, Vincent van Gogh, a nawet pojedynczymi dziełami Degasa i Moneta.
Oglądanie prac tych artystów na żywo - nie na kartach albumów - było urzekające. Studiowanie pociągnięć pędzla, gdy staliśmy blisko płótna, tworzyło intymną atmosferę obcowania ze sztuką. W Rijksmuseum i Stedelijk zastaliśmy ogromną różnorodność wystaw, każdy z nas znalazł coś, co go zainteresowało.
Wszyscy wycieczkę zakończyliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. Powróciliśmy bogatsi o wspaniałe wrażenia, przekonani, że jeszcze kiedyś zagościmy w odwiedzonych miejscach.

Poznaliśmy stolicę Belgii – Brukselę, Rotterdam – miasto kontrastów architektonicznych, oraz Hagę. Zwiedziliśmy imponującą stolicę Holandii - Amsterdam, który urzekł nas wąskimi ulicami, tulipanami i wszechobecnymi rowerami. Mieliśmy możliwość obejrzeć na żywo dzieła znanych i cenionych artystów w Królewskim Muzeum Sztuk Pięknych, Muzeum Van Gogha, Rijksmuseum i Stedelijk Museum. To był niezwykle udany szkolny wyjazd dla uczniów!